Trygg Ehandel
0item(s)

Du har inga varor i din varukorg..

Försäljningsvillkor

Nedanstående försäljningsvillkor gäller beställningar inom Sverige, samt till Danmark (ej Färöarna eller Grönland), Estland, Finland, Frankrike, Irland, Lettland, Litauen, Österrike, Spanien, Storbritannien och Tyskland. För beställningar till andra länder än ovanstående sker leverans endast mot förskottsbetalning. Frakt debiteras då enligt postens taxa. För mer information, kontakta oss.

 

➤ Alla priser inkluderar moms. För leveranser till Åland är priset exklusive moms. Eventuella kostnader för förtullning betalas av mottagaren.

➤ Enhetsporto från 69:- för alla försändelser inom Sverige oavsett vikt. Du får själv välja om du vill att paketet skickas med DB Schenker eller Postnor. Du hämtar ditt paket på ett utlämningsställe. Utkörning ingår ej. Postförskottsavgift 100:- tillkommer för försändelser som skickas mot postförskott. (Enhetsporto + postförskottsavgift = 169:-/179:-) Vi förbehåller oss rätten att skicka lättare paket (<500 gram) med Postnords Varubrev.

➤ Utrikes försändelser - Enhetsporto 99:-
Order till övriga länder enligt ovan debiteras för närvarande med enhetsporto 99:- SEK. Skickas normalt med svenska Posten till Finland och till övriga länder med DHL. Vi förbehåller oss rätten att välja annan transportör. Vi skickar ej mot postförskott eller faktura till andra länder än Sverige. Endast Kortbetalning eller Förskottsbetalning accepteras.


➤ Vi kan inte leverera paket över 20 kg eller skrymmande paket till en boxadress. En leveransadress (annan än boxen) måste då också anges. Observera att utkörning inte ingår till privatpersoner, även om paketet skickas som företagspaket. Detta på grund av postens villkor. OBS! Detta gäller endast skrymmande paket eller paket över 20 kg.

➤ Åldersgräns för inköp 18 år.


➤ För outlösta paket debiteras 298:-  Var därför noga med att omedelbart ta kontakt med oss vid eventuella felexpedieringar.

➤ Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, samt för prishöjningar vi ej kan råda över.

 Normal leveranstid är ca 1 - 5 arbetsdagar. Vid hög arbebelastning eller om någon vara är slut på lager kan leveranstiden vara något högre, upp till någon vecka. Dessa leveranstider gäller vid kortbetalning, faktura eller postförskott. Vid förskottsbetalning är leveranstiden 1 - 2 dagar längre.



 

 

   

 

KORTBETALNING

Detta är det betalningsalternativ vi rekommenderar i första hand. Du slipper postförskottsavgiften samtidigt som leveransen går lika snabbt som vid förskottsbetalning.
Du omdirigeras då via en högkrypterad anslutning till Samports betalväxel. Samport är en av de ledande experterna i Sverige när det gäller säkra betalningar på nätet. Vi lagrar inga kortuppgifter hos oss. Givetvis använder vi den senaste säkerhetstekniken såsom Verified by VISA och MasterCard SecureCode. De kort vi accepterar är VISA, MasterCard, Maestro samt VISA Electron. (VISA Electron kan i vissa fall vara spärrade för köp via Internet av kortutgivaren.)


Mastercard             Visa


 

 

FAKTURA 15 dagar.

För kunder i Sverige kan vi även erbjuda leverans mot faktura för order upp till 2000:-. Fakturan skall betalas inom 15 dagar. Du betalar då, förutom frakten, en faktureringsavgift på 15:- per order. En förutsättning för kredit är att du inte har några betalningsanmärkningar och inte har några andra obetalda fakturor till oss. En kreditkontroll sker online i samband med att du skickar ordern. Du får besked direkt om ordern har blivit godkänd eller inte. Du kan bara beställa varor på kredit hem till den adress där du är skriven. Vid försenad betalning utgår lagstadgad påminnelseavgift på 60:- samt en dröjsmålsränta på 24 %.



 

 

FÖRSKOTTSBETALA
- Endast enhetsfrakten tillkommer!

Detta är ett erbjudande för dig som vill slippa både postförskottsavgiften och faktureringsavgiften, men inte vill betala med kort.


Eftersom det tar 1-3 arbetsdagar innan vi ser din betalning på vårt konto, så tar det några dagar extra för oss att expediera en order som förskottsbetalats. Normalt har du dina varor inom ca 3 - 6 arbetsdagar från det att betalning har skett. Vid hög arbetsbelastning kan det ta upp till 2 - 3 veckor.



 

BETALA MED SWISH
-Betala din order direkt via din smartphone med Swish.

Gratis  -  Enkelt - Snabbt - Säkert


För att betala med Swish som betalningsmetod skall du välja Swish (0:-) i kassan. När du lagt din order så kommer du till "Tack för din order" sidan. På den kan du se hela din order och även där hur du betalar. Du kan även skriva ut din order.
Vi skickar varorna när betalning kommit oss tillhanda.

Ange vårt Swish-nummer som är: 123 350 0279  och i meddelandefältet fyller du i vårt ordererkännandenummer (sex siffror).



 

 

ÅNGERRÄTT

Skulle du av någon anledning ångra ett köp, har du som privatperson ångerrätt i 14 dagar. Varan skall returneras oanvänd och i obruten originalförpackning. Du får dock öppna förpackningen om detta är nödvändigt för att undersöka varan. För ej förpackade varor gäller att varan skall vara oanvänd och i originalskick. Ångerrätten gäller inte för varor som klassas som livsmedel. För eventuella skadade eller felexpedierade varor, se under Transportskador respektive Reklamationer. Om du ångrar ett köp så måste du meddela oss senast 14 dagar efter det att du mottog varan. När vi får tillbaka varan och kunnat konstatera att den inte är skadad, betalar vi tillbaks dina pengar snarast dock senast inom 30 dagar. Vi betalar även tillbaka fraktavgiften som du betalt, förutsatt att du returnerat samtliga varor i din order. I annat fall återbetalas ej frakten. Detta beror på att fraktavgiften är densamma oavsett hur många varor du har köpt. Returfrakten betalar och ombesörjer du själv. Denna återbetalas inte. Om du ångrar en beställning som ej är uthämtad och låter den gå tillbaks på vår bekostnad så debiterar vi 298:- i returfrakt för detta. Det är därför oftast billigare att själv ordna returfrakten. Vi löser ej ut returer som skickats mot postförskott. OBS! Ångerrätten gäller ej outlösta paket. Dessa debiteras alltid med 298:- Ångerrätten gäller ej heller företag.



 

 

TRANSPORTSKADOR

➤ Reklamera alltid transportskador direkt till transportören!

➤ Om paketet har någon synlig skada vid mottagandet skall detta ovillkorligen noteras i samband med kvitteringen.

➤ Vi ersätter inte transportskador som inte har reklamerats till transportören!



 

 

REKLAMATIONER

Om en vara är trasig eller på annat sätt felaktig, tag omedelbart kontakt med oss för vidare information om eventuell ersättning eller retur. Om skadan kan ha uppkommit under transporten se även under Transportskador. Skicka inte tillbaks den till oss utan att först ha kontaktat vår orderavdelning! Som konsument har du tre års reklamationsrätt enligt gällande lagstiftning. Detta skall anmälas så fort felet uppstår. Vid en eventuell tvist följer vi ARN's rekommendationer.